MarketingAtelier

Holterweg 4
6436 CM
Amstenrade
  • innovatieve marketing
  • samen kansen creëren
  • strategische en operationele marketing
  • gericht op het realiseren van veranderingen
  • interimmanagement en marketingcoaching
  • onderdeel van OpenAtelier
06-54670923
e-mail
website
drs. Tom van Buitenen

Bedrijfsinfo

MarketingAtelier
Het MarketingAtelier is onderdeel van het Openatelier en biedt bedrijven strategische en operationele marketing ondersteuning.
Het MarketingAtelier is gespecialiseerd in innovatieve marketing, onze activiteiten zijn per definitie gericht op het realiseren van veranderingen.

Wat kan je verbeteren om een hoger resultaat te behalen?

Hiernaast biedt het MarketingAtelier Interimmanagement en marketingcoaching aan.

Strategische Marketing
Strategie is het maken van keuzes voor de lange termijn.

  • welke producten of diensten wilt u aanbieden?
  • aan wie wilt u uw producten verkopen?
  • hoe wilt u uw producten verkopen?
  • hoe bepaalt u de prijs van uw producten?
  • hoe creëert u een verdedigbaar concurrentiel voordeel?
  • hoe gaat Social Media uw bedrijfsvoering veranderen?
  • hoe......?

Strategie zorgt niet alleen voor een juiste focus binnen uw bedrijf maar zorgt er ook voor dat u in de toekomst niet of minder snel verrast wordt. Als uw bedrijfsomgeving echter toch verandert op een manier die u niet had (kunnen) voorzien, biedt...

MarketingAtelier
Het MarketingAtelier is onderdeel van het Openatelier en biedt bedrijven strategische en operationele marketing ondersteuning.
Het MarketingAtelier is gespecialiseerd in innovatieve marketing, onze activiteiten zijn per definitie gericht op het realiseren van veranderingen.

Wat kan je verbeteren om een hoger resultaat te behalen?

Hiernaast biedt het MarketingAtelier Interimmanagement en marketingcoaching aan.

Strategische Marketing
Strategie is het maken van keuzes voor de lange termijn.

  • welke producten of diensten wilt u aanbieden?
  • aan wie wilt u uw producten verkopen?
  • hoe wilt u uw producten verkopen?
  • hoe bepaalt u de prijs van uw producten?
  • hoe creëert u een verdedigbaar concurrentiel voordeel?
  • hoe gaat Social Media uw bedrijfsvoering veranderen?
  • hoe......?

Strategie zorgt niet alleen voor een juiste focus binnen uw bedrijf maar zorgt er ook voor dat u in de toekomst niet of minder snel verrast wordt. Als uw bedrijfsomgeving echter toch verandert op een manier die u niet had (kunnen) voorzien, biedt de strategie u de houwvast om snel besliisingen te nemen om aan deze onvoorziene omstandigheden het hoofd te bieden.

Het MarketingAtelier heeft ruime ervaring in het ontwikkelen van bedrijfsstrategieën en biedt u aan om samen kansen te creëren door een doorwrochte strategie uit te werken.

  • een innovatie strategie
  • een prijsstrategie
  • een distributie strategie


Interim Management
Het MarketingAtelier kan tijdelijk via een interim executive management constructie de operationele en strategische verantwoordelijkheden van een afdeling of business unit overnemen. Dit kan bijvoorbeeld als:

  • Overbruggingsmanagement, totdat een geschikte opvolger is gevonden van de vertrokken manager / directeur.
  • Crisismanagement, om snel orde op zaken te stellen bij calamiteiten.
  • Verandermanagement, om veranderingen te initiëren en te implementeren.


Executive Marketing Coaching
Niet binnen elk bedrijf is de aanwezigheid van professionele marketingkennis vanzelfsprekend. In het MKB is het niet ongebruikelijk dat de eigenaar/directeur vanuit zijn ondernemersschap de marketing taken in zijn portefeuille heeft. Het MarketingAtelier biedt een maatwerk marketing coachingstraject aan, bestaande uit twee pijlers:

Marketingstrategie: Tijdens elke marketingstrategie sessie zal één van de te onderscheiden marketingstrategie instrumenten centraal staan.
De positie van uw bedrijf in de markt zal worden bekeken, besproken en geëvalueerd. Op basis van deze evaluatie, eventueel aangevuld met extra onderzoek, zullen strategische keuzes worden gemaakt om ook op lange termijn een verdedigbaar concurrentieel voordeel te krijgen. Natuurlijk zal bij het bespreken van de verschillende instrumenten steeds gekeken worden naar de behoefte van en de ontwikkelingen in de markt.

Ad-hoc problematiek: De aanleiding voor de coachingsvraag kan natuurlijk ook een ad-hoc marketingprobleem zijn. Tijdens de sessie zal ik hier als coach op ingaan, om richting te geven aan de probleemoplossing.
Voor startende bedrijven heeft het MarketingAtelier een eigen maatwerk coachingsgprogramma ontwikkeld.

Operationele Marketing
Soms is de marketing strategie al helemaal klaar en hoeft deze alleen nog omgezet te worden in een operationeel plan. Welke stappen moeten ondernomen worden om de in de strategie geformuleerde lange termijn doelstellingen te realiseren?

Onze ervaring is dat het van belang is om voldoende strategische bagage te hebben om effectief en efficiënt operationele plannen te kunnen maken en te implementeren. Hierdoor is de implementatie in lijn met de gekozen strategie!

Naast strategische marketing ondersteuning bieden wij daarom ook operationele marketing diensten aan, zoals bijvoorbeeld:

  • het ontwikkelen van een nieuw logo of een nieuwe huisstijl
  • het opmaken en het verzorgen van uw drukwerk
  • het begeleiden van het ontwikkelproces van een website of deze zelf bouwen
  • het verzorgen van e-marketing

 

 

Detail info