Flow-communicatie

Valderensweg 49
6439 AE
Doenrade
Sinds 2014
  • communicatie-adviseur & tekstschrijver
  • met passie voor onderwijs
  • werkt voor onderwijsorganisaties, die innovatief en effectief willen communiceren
  • adviseert over communicatiebeleid
  • verzorgt heldere, informatieve teksten, toegespitst op uw doelgroep
  • vanuit betrokkenheid, effectiviteit en creativiteit
06-11593787
e-mail
website
Marieke Baselmans

Bedrijfsinfo

Flow-Communicatie
Zoekt u voor uw vakblad een deskundig geschreven artikel over onderwijs? Flow- communicatie schrijft voor u heldere en op de actuele praktijk gerichte teksten, waar leerkrachten kennis en inspiratie mee opdoen. Om de volgende lesdag nog beter onderwijs te kunnen realiseren.

Flow's Boekensteun
Zoekt u een 2e hands kinderboek? Laat u adviseren in onze Kinderboekenwinkel /ontmoetingsplek met leesactiviteiten voor kinderen, ouders, leerkrachten en begeleiders van Peuterspeelzalen en Kinderopvang.

Het doel van de winkel is om zoveel mogelijk kinderen het plezier van lezen te laten ervaren. Als je met plezier leest komt de motivatie om veel en vaak te lezen vanzelf. Door samenwerking met de Sittardse boekhandel Krings zijn er ook thema-collecties nieuwe kinderboeken te koop in Flow's boekensteun. Een deel van de opbrengst gaat naar een goed onderwijsdoel, dat het lezen voor kinderen bevordert zowel in Nederland als in het buitenland.

Aanbod:
• verkoop kinderboeken met leesadvies
• voorleessessies...

Flow-Communicatie
Zoekt u voor uw vakblad een deskundig geschreven artikel over onderwijs? Flow- communicatie schrijft voor u heldere en op de actuele praktijk gerichte teksten, waar leerkrachten kennis en inspiratie mee opdoen. Om de volgende lesdag nog beter onderwijs te kunnen realiseren.

Flow's Boekensteun
Zoekt u een 2e hands kinderboek? Laat u adviseren in onze Kinderboekenwinkel /ontmoetingsplek met leesactiviteiten voor kinderen, ouders, leerkrachten en begeleiders van Peuterspeelzalen en Kinderopvang.

Het doel van de winkel is om zoveel mogelijk kinderen het plezier van lezen te laten ervaren. Als je met plezier leest komt de motivatie om veel en vaak te lezen vanzelf. Door samenwerking met de Sittardse boekhandel Krings zijn er ook thema-collecties nieuwe kinderboeken te koop in Flow's boekensteun. Een deel van de opbrengst gaat naar een goed onderwijsdoel, dat het lezen voor kinderen bevordert zowel in Nederland als in het buitenland.

Aanbod:
• verkoop kinderboeken met leesadvies
• voorleessessies
• ouder cursus voorlezen
• leesbegeleiding kinderen.
• huiswerkbegeleiding kinderen op leesgebied
• workshops boekbespreking, spreekbeurt, werkstuk.
• workshops leesbevordering
• inspiratieavonden o.a. Kinderboekenweek, zomerdip lezen.Voor kinderen: Kinderboekenweek, Nationale Voorleesdagen, Voorleeswedstrijd.
• schrijversbezoek
• schrijfatelier kinderen woensdagmiddag. Uitgeven eigen kinderboek verkoop in de winkel
• project Zomerlezen

Waarom Flow?

  • flow-communicatie is een communicatiebureau met als specialisme onderwijs.
  • flow werkt voor onderwijsorganisaties die innovatief en effectief willen communiceren.
  • flow adviseert over communicatiebeleid en verzorgt heldere, informatieve teksten, toegespitst op uw doelgroep.
  • flow levert kwaliteit vanuit betrokkenheid, effectiviteit en creativiteit.
  • flow-communicatie is erop gericht om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

_______________________________

Profiel
Marieke Baselmans, communicatieadviseur en tekstschrijver van Flow-communicatie is een actieve partner om mee samen te werken. Passie, tomeloze energie en inzet typeren haar. Daarnaast is zij een open en informatieve gesprekspartner voor de opdrachtgever. Ze heeft een groot inlevingsvermogen, is betrokken en heeft actuele vakkennis over onderwijs.
Na haar afstuderen aan de academie voor Journalistiek en voorlichting in 1999, heeft zij zich gespecialiseerd in het schrijven van teksten over onderwijs. Daarnaast werkt ze 1991 als leerkracht en taalcoördinator in het Primair Onderwijs. Als taalcoördinator houdt zij zich bezig met het ontwikkelen van taalbeleid; het invoeren en implementeren van nieuwe lesmethodes; het leiden van werkgroep Taal/Lezen en het coachen van collega's.